Wat wil je weten?

Wij staan altijd voor u klaar, maar ga eerst even na of het niet in onze veelgestelde vragen rubriek staat. Hieronder staat een greep uit onze veelgestelde vragen, mocht u er niet uitkomen kunt u ook contact met ons opnemen.

Veelgestelde vragen

Plaats de gewenste afbeelding voor de bestelling direct in het systeem, indien dit mogelijk is bij de gewenste taart/cake of cupcake, via het menu. Als er geen afbeelding wordt aangeleverd, gebruiken wij de afbeelding uit ons voorbeeld. Mocht de afbeelding later nog aangepast moeten worden, dan zullen hier extra kosten voor in rekening worden gebracht.

Wij hebben geen glutenvrije taarten en cakes.

Aangezien wij een open bakkerij hebben is dit niet toegestaan wegens het risico op kruisbesmetting.


Wij hebben een verdiende en nodige break vanaf zondag 27 juli tot zondag 3 augustus 2025. Vanaf maandag 4 augustus vanaf 11.30 uur zijn wij weer fris en fruitig aan het werk. Mocht u wel een taart/cake willen in de week dat we gesloten zijn dan kunt u het volgende doen.

U kunt u taart/cake bestellen voor een datum in de week voor ons sluiten. Wij kunnen de taart/cake direct voor u invriezen als deze klaar is. U komt de taart afhalen op het gekozen moment en u zorgt dat de taart/cake zo snel mogelijk bij u thuis of op locatie in de vriezer komt. De avond voordat de taart/cake nodig is, zet u deze in de koelkast zodat deze rustig kan ontdooien. De volgende dag heeft u een taart/cake die nog steeds van topkwaliteit is.

Mocht u dit willen, stuur dan een reply op uw orderbevestiging waarin u aangeeft dat de taart/cake nodig is een week later en dat wij deze voor u vers invriezen. Bij onduidelijkheden kunt u altijd even telefonisch contact met ons opnemen. 

Al onze bestellingen gaan via de webshop, alwaar u direct met ideal dient af te rekenen om de bestelling af te ronden.

Bij eventuele aanpassingen waarbij extra kosten komen, kunt u deze wel in de winkel betalen (pin only)

Bij eventuele aanpassingen waarbij u geld terug krijgt, dan wordt dat op uw rekening teruggeboekt.

In onze winkel zijn er altijd kaarsen/vuurwerk voorradig die u ter plekke kunt kopen en betalen (pin only).

Helaas, wij bezorgen geen taarten en/of cakes.

Om diverse redenen kunt u genoodzaakt uw taart niet door te laten gaan op de afgesproken datum. Daarom hebben we de mogelijkheid ingesteld waardoor we u de mogelijkheid geven te annuleren zonder u kosten in rekening te brengen, mits dit op tijd wordt doorgegeven. U kunt natuurlijk ook uw bestelling uitstellen tot een geschikter moment.

- U kunt uw bestelling tot drie dagen of meer van te voren annuleren zonder kosten. U krijgt dan van ons een voucher-code welke u kunt gebruiken bij uw volgende bestelling. De voucher heeft de waarde van de geannuleerde taart. 

- Of U annuleert uw bestelling tot drie dagen van te voren maar u wilt geen voucher. U krijgt dan het betaalde bedrag terug minus de annuleringskosten vanaf € 7,50 .

- U kunt uw bestelling 1 tot 2 dagen annuleren. Dan zijn er wel al voorbereidingen getroffen waardoor we u maar 50% van het totale bedrag van de taart kunnen retourneren in de vorm van een voucher-code. Deze kunt u gebruiken bij uw volgende bestelling. 

- Mocht er voor uw taart al bijzonder suikerwerk gemaakt zijn, dan zal deze wel in rekening gebracht worden.  

- Bij annulering binnen 24 uur zullen de volledige kosten in rekening gebracht worden. U krijgt dan geen tegemoetkoming.

We zitten wellicht al volgeboekt  voor deze week. U kunt dat in de kalender bij elke taart bekijken.

Kijkt u gerust rond in de webshop en maak uw keuze voor een latere datum.

De Dunya Specials, deze vragen meer (voor-)bereidingstijd en dienen minsten 7werkdagen van te voren besteld te worden.

Standaard vullen we de taart met slagroom. Maar er kan ook gekozen worden voor een smaak. Dan kies je in het keuzemenu 'smaak' en klik op de gewenste smaak. In dit keuze menu staan de meest voorkomende smaken. Deze smaak vulling komt in alle lagen van de taart.

U kunt ook kiezen voor een tweede (andere) smaak in de taart. Dan kiest u eerst in het menu 'smaak' de eerste vulling en vervolgens in het menu 'optioneel 2e smaak' voor de tweede smaak als vulling.

Dus de keuze voor een 2e smaak hoeft u enkel te doen als u er een andere smaak bij wilt. Als u in alle lagen dezelfde smaak wilt, hoeft u niets te doen.

Ons advies; zoek altijd bij een tweede smaak altijd een smaak welke zich onderscheidt van de eerste smaak. Bijvoorbeeld Aardbei met Chocolade. Als u kiest voor 2 smaken welke dicht bij elkaar liggen zoals Witte chocolade en Slagroom, bestaat de kans dat het lastig is de smaken te onderscheiden.

In de cakes van Dunya's Taartenatelier wordt geen gelatine gebruikt.

In de standaard taarten met een slagroom of zwitserse room vulling wordt ook geen gelatine gebruikt.

Voor onze taartvullingen met een bijzondere smaak maken we een bavarois op basis van gelatine. De gebruikte gelatine , net als de andere ingredienten, zijn HALAL gecertificeerd.

Mocht u toch een vulling zonder gelatine willen, dan is dat mogelijk maar de keuze in smaken is beperkter. De vullingen welke mogelijk zijn; slagroom, zwitserse room, citroen, aardbei, framboos, kokos, pistache en chocolade. Voor alle duidelijkheid:  Dit zijn geen standaardvullingen en dient u apart aan te geven d.m.v. een reply op uw bevestigingsorder.

Kort gezegd; " Nee".

Wij maken al 27 jaar de mooiste en lekkerste taarten en zijn ervan overtuigd dat wij voor u een feestje op tafel kunnen verzorgen met ons aanbod in onze webshop. 

Wij maken daarom enkel taarten naar ons eigen ontwerp. Wij maken geen taarten aan de hand van taarten van collega bakkers.

Bij elke taart in onze shop kunt u in het menu uw taart verder aanpassen. 

Om misverstanden te voorkomen doen we dit niet via de mail. 

Elke week komen er nieuwe ontwerpen bij, dus houdt ons in de gaten.

Daarnaast zijn er modellen waarbij u uw eigen thema kunt opgegeven en u ons het vertrouwen geeft om daar een unieke taart van te maken.

Geen feest zonder taart en geen bruiloft zonder bruidstaart.

We hebben een mooi assortiment taarten in onze webshop die u in het menu kunt aanpassen.

Mocht u een kleur wensen die niet in het menu vermeld wordt, kunt u ons altijd van te voren even bellen.

Wij maken geen taarten aan de hand van foto's van taarten van collega bakkers.

Het is niet mogelijk om bij ons in de winkel de taart te bespreken, we menen dat de webshop heel duidelijk is maar uiteraard kunt u ons altijd bellen mocht u vragen hebben.

Als u de taarten bekijkt, heeft u de keuze in de grootte van de taart wat wordt uitgedrukt in het aantal personen. Houdt u er rekening mee dat wij royale stukken per persoon rekenen. Als u meer lekkere hapjes, eten en drankjes heeft, dan haalt u meestal meer stukken uit een taart dan door ons aangegeven.

Wij hebben geen bezorgservice. De taarten worden zeer goed verpakt en u krijgt vervoersinstructies bij het afhalen van de taart.

In onze webshop heeft u ook de mogelijkheid om proefbakjes te bestellen mocht u eerst een aantal taartvullingen zou willen proeven.



Elke taartenbakker bij Dunya's Taartenatelier heeft een bakkersachtergrond.

Wij vinden het zeer belangrijk dat elke taartenbakker in het bezit is van de juiste basiskennis betreft het Bakkersvak en de daarbij behorende Hygienekennis.

Gebruikelijk wordt deze basiskennis opgedaan op een ROC , zoals hier in de regio bij het Zadkine College of het Albeda College. Uiteraard kan dat ook bij andere ROC's in Nederland of de bakkers MBO Wageningen.

Verdere uitbreiding van kennis wordt door ons intern onderwezen en/of aanvullende cursussen in binnen- en/of buitenland.

Daarnaast kunnen leerlingen bij Dunya's Taartenatelier stage lopen. Wij nemen per moment maar 1 stagiaire aan zodat we deze voldoende kunnen ondersteunen en begeleiden.

Mocht je interesse hebben om bij Dunya's Taartenatelier te werken als gediplomeerd Taartenbakker, leerling of stagiaire, stuur ons dan gerust een mail met daarin informatie over jezelf, je motivatie en je CV. 

Deze kan je mailen naar taartenbakker@hotmail.com


Kwaliteit..kwaliteit..kwaliteit..


We willen altijd kwaliteit leveren. De taart moet aandacht krijgen, met zorg gemaakt worden en de taart moet bovenal vers zijn. Dat betekent dat de taart dagvers gemaakt moet worden. We proberen daarom nooit meer dan 2 uur  te laten zijn tussen het moment dat de taart af is en het moment dat u de taart komt afhalen.

Aangezien we alles zelf met de hand maken, zijn we beperkt in het aantal bestellingen welke we kunnen aannemen voor een dag. Simpelweg omdat we niet meer kunnen doen dan dat we doen. Als we meer bestellingen zouden aannemen zou dat ten koste gaan van de andere bestellingen met het gevolg dat dat weer ten nadele gaat van de door ons gestelde kwaliteitsnorm. 

Daarnaast heeft elke taartenbakker zijn eigen specialiteit. Dat maakt ons uniek en geeft ons de mogelijkheid een breed scala aan taarten aan te bieden. Maar dat betekent ook dat elke specialist maar een beperkt aantal taarten per moment kan maken. 

"Dan nemen jullie toch meer taartenbakkers in dienst", wordt weleens gezegd. Maar dat klinkt simpeler dan het in werkelijkheid is. Elke taartenbakker die bij ons nieuw begint, doorgaat een traject van maanden om te kunnen voldoen aan onze kwaliteits eisen en jaren om zich te ontplooien tot specialist. 

Het mag duidelijk zijn; Je bent nooit te vroeg om te bestellen.


Maar het gebeurd wel regelmatig dat we een klant moeten teleurstellen omdat de gewenste taart of cake voor de benodigde datum niet meer mogelijk is.

Een cake of cupcakes zijn soms nog tot een enkele dag van te voren te bestellen.

Bij een taart hangt het af van diverse factoren. Wat voor een taart, welke vorm, wat voor een decoratie etc.

In de meeste gevallen is een enkele verjaardags taart nog tot 4 dagen van te voren te bestellen.

Als er voor op de taart bijzonder suikerwerk gemaakt moet worden dan is het verstandig minsten 2 tot 3 weken van te voren te bestellen.

Als een taart in een bijzondere vorm is of in meerdere lagen is, dan adviseren we deze minstens 2 tot 3 weken te bestellen.


In onze webshop vind u links diverse product keuzes. Ieder met een eigen uiterste besteldatum. Dus probeer gerust een andere products keuze als de ander al vol geboekt is. Dan heeft u in ieder geval toch iets lekkers.


Dit is alleen mogelijk via onze webshop. Daar hebben wij een ruime keuze aan verschillende taarten, cakes en cupcakes en andere traktaties.

Heel makkelijk vanuit huis te bestellen en via iDeal afrekenen. Op de gekozen datum zal de traktatie voor je klaar staan.




Jazeker, er is bijna altijd wel een plekje bij ons voor deur.

In Rotterdam moet je wel betalen voor het parkeren. Er wordt regelmatig gecontroleerd, dus neem geen risico.

Je kunt beter je geld besteden aan een lekkere taart dan aan een boete.


Het betaald parkeren is dagelijks van 9.00 uur tot en met 18.00 . De parkeercode voor onze wijk is 760.

Het is niet mogelijk om taarten en "gewone" cakes te laten maken zonder ei of koemelk. Dit was in het verleden wel mogelijk maar we hebben een nieuw assortiment VEGAN cakes geïntroduceerd. Speciaal voor diegene die iets lekkers en feestelijks wil presenteren maar dan zonder ei, zuivel of enig ander dierlijk ingrediënt. Compleet VEGAN .

De Vegan cakes zijn dus geen taarten. Wel zijn ze momenteel verkrijgbaar in 2 smaken, vanille en chocolade. U kunt ze ook bestellen met een eigen afbeelding, foto of logo.

Neem een kijkje in onze shop voor voorbeelden.

We hebben diverse groottes en vormen. Het is afhankelijk van de gewenste taart in welke grootte deze mogelijk is.

In onze shop kunt in het keuze menu zien welke diverse afmetingen mogelijk zijn.


Houd er wel rekening mee dat wij lekker royale stukken rekenen per persoon. Mocht u nog andere hapjes, drankjes en eten presenteren rond het taartmoment. dan zult u waarschijnlijk veel meer stukken uit de taart kunnen halen dan wij aangeven.


Maar omdat de taarten van Dunya altijd lekker vers is, kunt u er uiteraard de volgende dag ook nog heerlijk van genieten. Wel koel bewaren natuurlijk, liefst tussen de +2 en +6 Celsius.


Kijkt U voor de zekerheid in de spam van uw mailbox. Soms wil het geval dat de bevestiging daar in beland.

In een enkel geval is er een typefout gemaakt bij het invullen van uw emailadres waardoor de bevestiging niet bij u is aangekomen.

Mocht u de mail toch niet kunnen vinden, bel of mail ons gerust, dan mailen we u deze alsnog.

Check ook eerst of u de betaling heeft afgerond, is het bedrag afgeschreven van uw rekening, als dit niet het geval is ontvangt u geen bevestiging omdat er geen bestelling heeft plaatsgevonden

Op onze contact pagina kunt u onze openingstijden vinden.



In het oude Noorden van Rotterdam , op de hoek van de boomrijke Bergselaan en Rodenrijselaan , vind u onze winkel en bakkerij.

Klik op de link om ons op de kaart te vinden.

Er is (bijna) altijd wel een parkeerplek voor de deur. Maar vergeet niet te betalen, de  parkeercode van onze wijk is 760.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op.